Thursday 8 December 2011

Hudud Takde Dalam Pakatan Rakyat!!!


Apa takde hudud lagi? apa barang beb? pencacai-pencacai bawahan PAS yang berjuang dalam facebook,twitter,blog dan memacam medai sosial lain akan lebih terbakar bile tau yang Presiden PAS kata takde HUDUD dalam manifesto pembangkang untuk PRU yang akan datang.

Hah!! korang yang jadi balaci serta kuda-kuda tungangan tu apa citer? nak jadi ahli PAS lagi ke? sudah-sudah lah tu..PAS ni parti yang penuh dengan auta kayu...

Semoga semua pengikut-pengikut PAS sedar dengan penipuan yang dibuat oleh pemimpin parti mereka yang lebih kerap menjual agama dari memperjuangkan agama. Islam hanyalah dasar PAS yang boleh di muzium kan terus dan digunakan kembali hanya apabila berhadapan dengan pilihanraya.






KUALA TERENGGANU 7 Dis. - Pas tidak akan memasukkan pelaksanaan undang-undang hudud dalam manifesto pilihan raya pakatan pembangkang.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membayangkan demikian dengan berkata, manifesto tidak perlu disebut secara terperinci.

"Bila sebut konsep yang adil, mencegah kemungkaran, ia isu yang sudah berkait dengan pelaksanaan undang-undang jenayah syariah," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.

Beliau berkata, Islam akan menterjemah secara jelas mengenai pelaksanaannya jika pakatan pembangkang memerintah kerana ia agama yang menyeluruh.

Namun, katanya, ia harus mengikut turutan dengan mukadimahnya sambil memberi contoh untuk memulakan solat perlu mengambil wuduk terlebih dahulu.

"Kita pilih negeri-negeri yang kita (Pas) ada kuasa sepenuhnya dan kita menerima pendapat supaya orang bukan Islam tidak dipaksa.

"Biar mereka melihat terlebih dahulu, sekiranya mereka melihat, mereka boleh terima," ujar beliau.
Ditanya kemungkinan Pas tidak mampu mencorak hala tuju yang diperjuangkan parti itu, beliau berkata, semua parti telah menerima Islam dan Melayu sebagai teras kepimpinan negara.
Terdahulu semasa sesi perbahasan, penyokong kerajaan Alias Abdullah (BN-Alor Limbat) menempelak Pas kerana pendekatan parti itu lebih memberi peluang kepada DAP untuk menggantikan tempatnya.

sumber : Utusan

No comments:

Post a Comment