Thursday 21 June 2012

Bendera Punya Pasal : Rafizi Letak Jawatan ?



Pakatan Rakyat di Selangor semakin pening. Phobia mereka terhadap BN semakin menjadi-jadi. Sebelum ini mereka cukup takut dengan 'Gelombang Biru' yang dibawa oleh BN. Bermacam-macam cara mereka lakukan, kononnya pembaziran dan maksiat berlaku ketika perhimpunan Sayangi Selangor,Yakini BN diadakan.

Phobia yang berlaku keatas mereka bukan sekadar gelombang yang dilakukan oleh BN malah, mereka turut phobia dengan bendera BN itu sekali. Dulu PAS,DAP & PKR sibuk mengatakan BN menggunakan jentera kerajaan tempatan untuk membuang bendera parti mereka. Kini air liur yang mereka ludahkan, terpercik ke muka mereka kembali.


Baru-baru ini pada 10 Jun 2012, MPSJ telah diperalatkan untuk mencabut bendera BN yang dipasang berhampiran dengan program sepak takraw di Kampung Seri Aman, Puchong. Kesian melihat gelagat penguat kuasa MPSJ yang serba salah untuk mencabut bendera tersebut. Walaupon ada diantara penduduk tidak berpuas hati dengan tindakan penguat kuasa MPSJ mencabut bendera BN, mereka tidak bertindak liar atau memaki hamun penguat kuasa tersebut. Inilah perbezaan antara penyokong BN dan penyokong Pakatan Rakyat.


Atas alasan bendera tersebut tidak mempunyai permit, maka penguat kuasa MPSJ tersebut mencabut bendera BN. Persoalan yang timbul adakah banner,poster serta bendera PAS,DAP & PKR yang dipasang sekitar Puchong mempunyai permit? adakah mereka yang menguasai kerajaan tempatan itu memohon permit untuk memasang sebarang bentuk program dari parti mereka? Jelas mereka sebenarnya cukup phobia dengan gelombang BN kali ini.






No comments:

Post a Comment