Monday 31 December 2012

Koo Ham & Kor Ming Kaki Kencing?


“Seumur hidup saya saya tak pernah beri  satu sen rasuah atau menerima satu sen rasuah." Itu respons  Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sitiawan, Datuk Ngeh Koo Ham ketika mengulas tuduhan terhadap dirinya yang didakwa terlibat dalam isu skandal pemilikan tanah seluas 4,210.4 hektar hasil pemberian Kerajaan Pas Kelantan.

Sekiranya benar dakwaan Koo Ham yang dia tidak menerima atau memberi rasuah, kenapa seperti bersembunyi? Kenapa tidak beritahu awal-awal keadaan yang sebenar?


Dalam kenyataan terbaru Koo Ham juga memberitahu yang penglibatannya bersama Kor Ming dalam syarikat Upayapadu Sdn.Bhd sebenarnya telah dimaklumkan kepada kebanyakkan pemimpin pakatan pembangkang. Persoalannya kenapa Karpal Singh dalam sidang medianya menuntut penjelasan dan akan membawa isu ini ke Jawatan Kuasa Pusat Kerja (CEC). Adakah Karpal Singh bukan pemimpin pakatan?

Koo Ham juga ada menyatakan yang pemilikan tanah tersebut tidak ada kena mengena dengan politik kerana segala urusan berlaku dalam tahun 2006 iaitu sebelum pembangkang menang di Perak. Adakah Koo Ham bercakap benar? 


Mengapakah Koo Ham dan Kor Ming tidak menyatakan yang mereka terlibat dan mempunyai kepentingan dalam Upayapadu Sdn Bhd selepas 2008 dan sebelum tarikh tersebut syarikat berkenaan dikuasai oleh orang lain?



Adakah dengan mengeluarkan statement yang anda pernah memimpin sebuah gereja suatu masa dulu akan membuatkan anda terlepas dari melakukan kesalahan?

Hampir 100 peratus kepentingan syarikat itu milik mereka, kenapa senyap dan berdiam diri?


2 comments:

  1. nama pun PR...PENIPU RAKYAT

    ReplyDelete
  2. Salam perjuangan bro..

    Moron dapat di linkkan blog saya yg x seberapa ni..

    http://taipingcentral.blogspot.com/

    Untuk article Terbaru blog saya :

    http://taipingcentral.blogspot.com/2013/01/panas-sambut-new-year-cara-beromen.html?m=0

    Tq bro.. Semoga tail persaudaraan ukhuwah ter erat antara kita.. Anyway blog saudara, sempoooiiiiii..

    Tq..

    ReplyDelete